Biedronka to jedna z największych sieci handlowych w Polsce, która podejmuje wiele działań, aby zachęcić klientów do odwiedzania swoich sklepów. Oprócz gazetek promocyjnych, na kupujących czekają także akcje specjalne, szeroki wachlarz marek własnych oraz program lojalnościowy. Sprawdź, jak możesz zyskać podczas zakupów w Biedronce.
Co można znaleźć w gazetkach promocyjnych Biedronki?
Biedronka regularnie publikuje gazetki promocyjne, a w każdym tygodniu zazwyczaj obowiązują przynajmniej 3-4 różne oferty. Często są one podzielone tematycznie – poza artykułami spożywczymi, pojawiają się także promocje na artykuły gospodarstwa domowego czy odzież. Sieć organizuje także tematyczne tygodnie, podczas których można kupić np. gotowe dania charakterystyczne dla wybranych kuchni świata.
Gazetki Biedronki zazwyczaj obowiązują przez jeden tydzień, ale zdarzają się promocje, które trwają dłużej – nawet do miesiąca. Z uwagi na duże zainteresowanie i często ograniczone ilości – warto odwiedzać sklepy już w pierwszych dniach obowiązywania gazetki promocyjnej, gdyż później kupienie wymarzonego produktu może być zadaniem trudnym do wykonania. Dodatkowe oferty są przygotowywane przed świętami – Wielkanocnymi oraz Bożego Narodzenia.
Słodziaki i Świeżaki
Od kilku lat Biedronka organizuje także akcje, które polegają na zbieraniu naklejek podczas codziennych zakupów. Naklejki można następnie wymienić na nagrody – cieszące się zainteresowaniem przede wszystkim wśród najmłodszych. W ostatniej edycji Biedronka proponowała swoim klientom maskotki – Słodziaki, a w poprzedniej akcji były to Świeżaki (m.in. Groszek Grześ, Rzodkiewka Żaneta czy Kalafior Krzyś).
Aby zdobyć Świeżaka bez dodatkowej opłaty – należało zebrać 60 naklejek, co wcale nie było zadaniem prostym. Kasjerzy wydawali jedną naklejkę za każde 40 zł zostawione w Biedronce, ale do tego rachunku nie wliczały się m.in. alkohole oraz papierosy. Dla mniej cierpliwych dostępna była opcja z dopłatą – po zebraniu 30 naklejek, maskotkę można było nabyć za 19,99 zł.
Zasady przy okazji akcji „Gang Słodziaków” – tu także jedną naklejkę otrzymywaliśmy za każde 40 zł na paragonie. Dodatkowo można było jednak otrzymać premie – 1 naklejkę za zakup owoców lub warzyw i kolejną dla osób zarejestrowanych w programie „Moja Biedronka”. Za zebranie 15 naklejek każdy mógł otrzymać bezpłatny egzemplarz specjalnej książki – „Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków”.
Marki własne
Biedronka oferuje wiele produktów markowych, ale bardzo często na jej półkach możemy zobaczyć także tzw. marki własne. To wyroby, które są dostarczane przez zewnętrzne firmy (często bardzo znane i lubiane), ale sygnowane marką należącą do Biedronki. To pozwala zaoszczędzić m.in. na kosztach marketingu, a w konsekwencji zaproponować niższe ceny.
Wśród dostawców produktów pod marką własną w Biedronce, możemy znaleźć m.in. firmę Develey, które produkuje sos czosnkowy Madero, majonez Splendido, musztardę Rikka czy ketchup Tomatini. Firma Mlekpol dostarcza z kolei sery Światowid, śmietany Mleczna Dolina oraz sygnowane tą samą marką masło.
Kraina Wędlin to marka za którą kryją się wyroby firmy Morliny (m.in. szynka konserwowa, kiełbasa myśliwska czy parówki). Popularna wśród klientów Golonka „Nasze Smaki”, to z kolei produkt koncernu mięsnego Sokołów. Zastanawiasz się kto produkuje pierogi i inne gotowe dania spod marki Swojska Chata? To uznany producent tego typu produktów, czyli Turek.
Wśród marek własnych znajduje się także „TuBiedronka”. To wirtualny operator telefonii komórkowej, a sama oferta powstała we współpracy z T-Mobile. Na użytkowników czekają atrakcyjne ceny – rozmowy bez limitu za 19 zł miesięcznie oraz 5GB internetu po doładowaniu za 20 zł i aż 10GB przy doładowaniu za minimum 30 zł.
Moja Biedronka
Dla stałych Klientów został przygotowany program lojalnościowy „Moja Biedronka”. To karta, która pozwala korzystać ze specjalnych ofert tylko dla zarejestrowanych członków oraz otrzymywać dodatkowe naklejki przy okazji akcji z maskotkami. Na kartę nie zbieramy żadnych punktów, dzięki czemu korzyści z jej posiadania odczujemy od razu przy kasie.
Na jakie oferty można liczyć? Przeglądając dowolną gazetkę promocyjną bez trudu zorientujemy się na jakich produktach zaoszczędzimy posiadając kartę „Moja Biedronka”. Przykładowo – za schab zamiast 14,99 zł zapłacimy 8,99 zł (za kilogram), a na szynce wieprzowej oszczędzimy aż 40% ceny. Aby skorzystać z niższej ceny należy przy kasie okazać kartę lub – po internetowej rejestracji – podać kasjerowi numer telefonu.
Biedronka to jedna z największych sieci handlowych w Polsce – wg danych serwisu Gazetkowo.pl na koniec marca 2019 roku dysponowała ona 3.063 sklepami w całym kraju (wliczając sklepy w budowie oraz te przeznaczone do zamknięcia). Najwięcej Biedronek znajduje się w Warszawie (155), a na kolejnych miejscach plasują się: Poznań (73), Wrocław (68), Gdańsk (63) oraz Kraków (59 lokalizacji). Właścicielem sieci jest portugalska firma Jeronimo Martins.
Perła w portugalskiej koronie
Dla Portugalczyków polski biznes to prawdziwa perła w koronie – generuje on ponad połowę przychodów konsorcjum na całym świecie. Wbrew obiegowej opinii, zagraniczny właściciel wcale nie oznacza niepłacenia podatków w naszym kraju. Jeronimo Martins to jeden z największych podatników w Polsce, a według danych Ministerstwa Finansów w roku 2017 tylko z samego podatku dochodowego (CIT) uiścił on do budżetu kwotę 460 mln zł.
Wysokie podatki płacone przez właściciela Biedronki nie powinny jednak dziwić, bo firma co roku zwiększa swoją sprzedaż – i to pomimo zakazu handlu w niedziele. W roku 2018 zostawiliśmy w kasach dyskontu rekordową kwotę 11,69 mld euro, czyli w przeliczeniu około… 50 miliardów złotych! To więcej niż w 2017 roku - o niemal 1,5 mld złotych, a trzeba dodać, że dni handlowych było w ubiegłym roku o 21 mniej niż w poprzednim roku.
Szacuje się, że Polacy wydają na zakupy – artykułów spożywczych czy gospodarczych – około 250 miliardów złotych rocznie. To pozwala przyjąć, że co piąta złotówka z naszych portfeli trafia właśnie do Biedronki. Nie powinien więc dziwić fakt, że sieć ta nieustannie otwiera nowe punkty sprzedaży i coraz mocniej rozpycha się na niezwykle konkurencyjnym rynku.
Historia Biedronki
Już 4 kwietnia 2019 roku, Biedronka będzie obchodziła swoje 24. urodziny. W pierwszej połowie 1995 roku został bowiem otwarty pierwszy punkt sprzedaży w Poznaniu przy ul. Newtona. Założycielem biznesu był Polak, Mariusz Świtalski. Przez kolejne dwa lata Biedronka rozwijała się jako rodzime przedsiębiorstwo - aż do momentu, gdy liczącą ponad 200 sklepów sieć kupili w 1997 roku Portugalczycy z Jeronimo Martins.
Od tego momentu rozwój dyskontów z owadem w logo nabrał jeszcze szybszego tempa. W kolejnych latach otwierano średnio 120 nowych sklepów rocznie, także dzięki przejęciom (największym z nich był zakup niemieckiej sieci Plus). W roku 2014 otwarty został sklep w Milanówku – była to lokalizacja numer 2.500 w kraju. Uwzględniając zarówno otwarcia, jak i zamknięcia poszczególnych punktów – w tym roku wielkość sieci ustabilizuje się na poziomie powyżej 3.000 adresów.
Historia Biedronki to jednak nie tylko jasne karty i szybki rozwój. Sieci przez długi czas towarzyszyła opinia pracodawcy, który nie dba o swoich pracowników. Finałem sprawy był głośny telewizyjny reportaż oraz sprawy przed sądami pracy. W ciągu 15 lat, które minęły od tamtych wydarzeń wiele się jednak zmieniło, a dzisiaj Biedronka oferuje swoim pracownikom nie tylko atrakcyjne warunki płacowe, ale także szereg dodatkowych benefitów.
Czy w Biedronce można płacić kartą?
Chociaż może się to wydawać nieprawdopodobne, to jeszcze w połowie 2014 roku w Biedronce nie można było płacić kartą! Sieć akceptowała przede wszystkim gotówkę, a od pewnego momentu także płatności za pośrednictwem aplikacji mobilnej banku Pekao. Dopiero w czerwcu 2014 roku w sklepach sieci zaczęły pojawiać się terminale, a dzisiaj trudno wyobrazić sobie, że za chleb i masło nie można zapłacić popularnym plastikiem.
Dumni z naszych
Od czerwca 2010 roku, przez kolejne 4 lata, Biedronka była oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej – zarówno seniorskiej, jak i młodzieżowej. Logo sklepu pojawiało się także przy okazji rozgrywek Pucharu Polski.
Gazetki promocyjne Biedronka - ceny